Ervaring
Dhr. Roelands

Dhr. Roelands

"Geen lange wachttijden, dat gaf voor mij de doorslag.”

Dhr. Roelands: “Ik ben in het verleden gevallen en sinds die tijd had ik problemen met mijn pols. In het ziekenhuis zijn allerlei testen gedaan zoals, CT-scans, MRI-scan en een kijkoperatie. De diagnose daaruit was SLAC in een vergevorderd stadium, categorie 3 tot 4. Omdat er een pees kapot was, gingen drie botjes in mijn pols een eigen leven leiden. Dat gaf pijnklachten en in de loop van de tijd werd die steeds erger. Een volledige polsprothese zou volgens de arts de oplossing zijn.

In het ziekenhuis waren de wachttijden enorm. Ik was al meer dan een jaar bezig voordat er eindelijk een diagnose was vastgesteld. Op het gesprek met de chirurg moest ik weer drie maanden wachten en de operatie zou zeker nog een half jaar op zich laten wachten. Daar werd ik niet vrolijk van. Intussen nam de pijn toe en kreeg ik steeds meer beperkingen. Op een gegeven moment kon ik geen kracht meer zetten en moest ik een beroep doen op anderen om dingen voor me te doen. Dat vond ik moeilijk.

Via een kennis heb ik toen over Xpert Clinic vernomen. Die vertelde daar perfect geholpen te zijn, niet alleen wat operatie betreft maar ook qua persoonlijke benadering. Bovendien zou Xpert Clinic maar een paar weken wachttijd hebben voor een operatie. Ik wachtte inmiddels al twee jaar, ik wist niet wat ik hoorde. Dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gebeld. Ik weet het nog goed, het was op een woensdag. De meneer die mij te woord stond aan de telefoon zei: als u wilt kunt u vrijdag al terecht voor een gesprek bij de chirurg. Ik zou dan direct te horen krijgen wat het behandeltraject zou zijn en de operatie kon binnen drie tot vier weken ingepland worden. Ik viel even stil, dit ging wel heel erg rap…

Ik wilde dit toch even met mijn vrouw bespreken, maar de zeer korte wachttijd gaf voor mij de doorslag om met Xpert Clinic in zee te gaan. Tijdens het consult in Breda bij dr. Jeroen Smit werden ter plaatse foto’s gemaakt en dr. Smit zag direct wat er aan de hand was. Hij was heel verbaasd toen ik vertelde dat het ziekenhuis een volledige polsprothese had voorgesteld. Dat was helemaal niet nodig. Dit heeft hij voor de zekerheid ook besproken met zijn collega’s. Een paar weken later, in een extra consult in Rotterdam, heeft hij nogmaals uitleg gegeven over de ingreep die hij eerder had voorgesteld. Uiteindelijk heeft dr. Jeroen Smit de losse botjes aan elkaar gekoppeld met een plaatje en een pees uit mijn onderarm gesplitst en naar de pols gebracht. Mij was verteld dat bij een volledige polsprothese ik rekening moest houden met 50% terugval in mobiliteit en kracht, bij de voorgestelde en uiteindelijke operatie zou dat slechts 30% zijn. Daar was dus al een hoop winst te halen. Nu, een half jaar na de operatie en een afgesloten revalidatie, blijkt dat ik slechts 10% terugval heb. Volgens dr. Smit zou het best kunnen dat het een jaar na operatie uiteindelijk 5% gaat worden. Daar ben ik enorm tevreden mee. Hier is heel goed mee te leven.

Ik vond de operatie best ingrijpend, het heeft een behoorlijke impact gehad. In de beginperiode ben ik te ongeduldig geweest. Ik wilde veel te snel resultaat zien en daarin word je teruggefloten. Het was dan één stapje vooruit en twee terug. Dat vond ik heel moeilijk. Na drie maanden ben ik weer gaan werken en dat was eigenlijk nog iets te vroeg. Ik ben werkzaam bij de verkeerspolitie en zit veel op de weg. Begin dienst weet je nooit in welk soort situatie je terecht komt en dan moet je wel adequaat kunnen reageren en ingrijpen. Dankzij de coronaperiode kreeg ik de gelegenheid om tijdelijk thuis te werken en dat heeft net de extra stap gegeven die ik nodig had voor een beter herstel. Ik ben nu inmiddels weer volledig aan het werk en daar ben ik heel blij om.”

Neem contact op
Bel 088 778 52 03 Plan een intake